taminvalve articles Sealed_black_pipe

لوله های درزدار با استفاده از ورق فولادی و سپس جوشکاری آن تولید می شود. تولید این لوله با تلرانس های ضخامتی کمتر هزینه ی پایینی دارد. از این نوع لوله برای انتقال گاز، بخار، آب و سایر سیالات در فشار متوسط و در سیستم های اصلی آب ، فاضلاب ، خطوط نفت و گاز و سرویس های آتش نشانی استفاده می شود.

سطوح لوله های درزدار فولادی

این لوله‌ها بر اساس محیط و کاربرد آنها سطوح بیرونی متفاوتی دارند که در این بین لوله های گالوانیزه به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و کاربرد گسترده در آبرسانی برای ما شناخته شده تر هستند. اما به طور کلی لوله های سیاه درزدار با سطوح زیر در بازار وجود دارد :

  • روغن کاری شده
  • گالوانیزه عمیق
  • سیاه
  • الکترو گالوانیزه
  • پوشش محافظ دار مانند اپوکسی

استاندارد لوله های سیاه درزدار

استاندارد آلیاژی

معمولا از استانداردهای ASTM A53, A333, A334, A335 برای ترکیبات آلیاژی استفاده می شود که در این بین استاندارد آلیاژی (ASTM A53 GRADE B (TYPE E عمومیت بیشتری دارد که ترکیبات آلیاژی آن در جدول زیر آورده می شود.
taminvalve articles Sealed_black_pipe 1

استاندارد ابعادی

این لوله‌ها بر اساس استاندارد ابعادی و وزنی DIN 2440, DIN 2441 تولید می شوند. لوله های سیاه درزدار در 3 نوع سبک ، سنگین و API متناسب با فشار و دمای کاری طراحی می شوند. استاندارد DIN 2440 مختص لوله سبک و استاندارد DIN 2441 مختص لوله های سنگین است.

کاربرد لوله های درزدار

از این لوله‌ها به منظور جابجا کردن سیالاتی مانند آب، روغن و گاز در فشارهای پایین استفاده می شود. همچنین در مصارف تاسیسات ساختمانی، لوله کشی آب آشامیدنی، سیستم های هیدرولیکی و تجهیزات تزئینی کاربرد زیادی دارد.

مزایا

  • در دسترس تر بوده و در زمان کمتری فراهم شده و این زمان کم در شرایطی که نوسان قیمتی برای مواد اولیه وجود دارد، مفید واقع می شود.
  • ضخامت دیواره، یکنواخت و پیوسته تر است زیرا از ورق های فولادی با ضخامت یکپارچه تولید می شود.
  • سطح داخلی قابل کنترل می باشد، در صورتی که در لوله های مانسمان بدون درز این قابلیت وجود ندارد.

سایز لوله های درزدار

این لوله‌ها از قطر نامی 1/2 تا 120 اینچ در ضخامت های مختلف و معمولا در شاخه های 6 متری تولید می شوند.

تولید کنندگان

شرکت های نورد و لوله سپاهان و لوله و پروفیل سپنتا از مهمترین تولید کنندگان این نوع لوله‌ در کشور ما هستند. این شرکت ها با داشتن تکنولوژی های روز دنیا و سیستم های کنترل کیفی منطبق بر استانداردهای بین المللی اقدام به تولید لوله های سیاه درزدار در سایزهای مختلف کرده و روانه بازار می کنند.

روش های تولید لوله سیاه درزدار

برای تولید این لوله‌ها از ورق فولادی استفاده می شود به این صورت که با فرآیندهای لازم ورق را خم کرده و بصورت استوانه در می آورند و سپس با روش های مختلف جوشکاری اقدام به جوش دادن دو لبه ورق کرده و در نهایت ورق، شکل لوله به خود میگیرد.
لوله های سیاه درزدار به دلیل روش تولید متفاوت نسبت به لوله های مانیسمان ارزان تر هستند و به دلیل درز جوش ایجاد شده نیز ضعیف تر از لوله های بدون درز هستند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!