taminvalve article Elastomer

عایق الاستومری از دهه 1950 میلادی گسترش پیدا کرد و ایجاد این نوع عایق و دیگر مواد شکل گرفته از پلیمر، نشان دهنده تحولی بزرگ در این صنعت بود. یعنی بهره گیری از مواد طبیعی کنار گذاشته شد و این صنعت شروع به استفاده از مواد شیمیایی کرد.
به تدریج این نوع عایق معروف شد و روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می شود، چون به راحتی بر روی همه سطوح و مواد قابل استفاده است. بهره گیری از این عایق ها آسان بوده و اگر خیس شود و شکاف های کوچک روی آن شکل گیرد، به سادگی می توان آن را ترمیم نمود. عایق الاستومری یکی از عایق های حرارتی و برودتی است که در نوع خود بی نظیر بوده و از مواد سلول بسته و قابل انعطاف پروپیلن، اتیلن و داین(EPDM) ساخته شده است.
این نوع عایق می تواند یک جایگزین خوب و مطلوب برای عایق های سنتی باشد. چون این عایق ها با محیط زیست سازگار هستند. دلیل نامیدن این عایق به این اسم، این است که از مواد غیر سمی ساخته شده که به هیچ وجه به انسان و محیط زیست آسیب وارد نمی کند و در مقابل سرما، گرما، گرد و غبار و رطوبت استقامت بالایی دارد. از آنجا که این عایق قابلیت های فنی بالایی دارد، به کارگیری این عایق ها را در صنایع پتروشیمی و نفتی، صنایع خودروسازی و غیره میسر ساخته است.

taminvalve article Elastomer 1

عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی از لحاظ شکل ظاهری به صورت ورقه ای ساخته می شود و برای عایق کاری گسترده طراحی شده است. منظور از عایق کاری گسترده، لوازمی است که توانایی بهره گیری از عایق های الاستومری لوله ای در آن وجود ندارد. اغلب کاربرد این نوع عایق مربوط به نوع رولی است؛ چون عایق الاستومری لوله ای فقط در خطوط لوله ای مورد استفاده قرار می گیرد و فقط این خطوط لوله ای را تا اندازه ۴ اینچ پوشش می دهد. 
این عایق ها گستره کاربردی بسیار بالایی دارند که از جمله موارد قابل استفاده آن می توان به عایق کاری کانال های چهار گوش، کانال های اسپیرال، مخازن، لوله های اندازه بزرگ و غیره اشاره کرد. همچنین از این عایق ها در صنایع شیمیایی، صنعتی، دارویی، مهندسی و غیره استفاده می شود.
عایق الاستومری رولی در ضخامت ۳ میل تا ضخامت ۵۰ میل ساخته می شود، لازم به ذکر است عایق های الاستومری در مارک های مختلفی تولید می شود و تعداد زیادی از این مارک ها در بازار داخلی کشور نیز موجود هستند. این عایق ها از لحاظ طرح ضخامتی کم و بیش یکسان هستند. اما چنانچه بخواهیم بازار ایران را ملاک قرار دهیم، این ضخامت ها و اندازه ها به طور کامل، فقط برای این نوع عایق وجود دارد، چرا که این عایق ها تحت لیسانس کارخانه اصلی k-flex در داخل کشور ساخته می شوند. اما مارک های وارداتی فقط ضخامت ها و اندازه های پرفروش را دارند و این انحصار از کاستی های اصلی عایق های وارداتی محسوب می شود.

انواع مختلف عایق رولی

اگر قصد دارید از این نوع عایق ها استفاده کنیدف بهتر است که قبل از خرید این نوع عایق ها با انواع آن آشنا بشوید.

  1. عایق الاستومری رولی NBR
  2. عایق الاستومری رولی EPDM
  3. عایق الاستومری رولی شانه تخمه مرغی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!