taminvalve articles honeywell

داستان هانیول به بیش از 125 سال برمی‌گردد و شامل چندین شرکت با بخش‌های گوناگون با ده‌ها هزار نفر است. با این حال هدف، مأموریت و ارزش‌های اصلی شرکت از ابتدا همیشگی و ثابت بوده است:

آینده‌ای آکنده از ایمنی، راحتی، تمیزی و سرشار از بهره‌وری

اعتقاد پایدار بر قدرت نوآوری

هانیول روز به روز بر حرکت بی وقفه خود برای بهبود مستمر می‌افزاید. از پیدایش این شرکت در سال 1885 تا به امروز، این قوانین و اصول است که این شرکت را به سوی پیشرفت و نوآوری نسبت به قرن گذشته سوق می‌دهد و همچنان الهام بخش و هدایت کننده ، برای ایجاد راه حل‌های جدید به منظور رویارویی با چالش‌های پیش روی شرکت هانیول در آینده می‌باشند.

هانیول؛ شرکتی با بیش از 125 سال نوآوری

ریشه‌های هانیول به سال 1885 برمی‌گردد، زمانی که یک مخترع به نام آلبرت بوتز، رگولاتور و آلارم کوره را اختراع کرد. او در ماه آوریل سال 1886 شرکت رگولاتور ترمو الکتریک بوتز در شهر مینیاپولیس را تاسیس کرد، و پس از آن دستگاهی به نام” دمپر فلاپر” – نوعی کنترل کننده ی مکانیکی جریان هوای بویلر جهت کنترل مشعل – که پیش زمینه‌ای بر تولید ترموستات مدرن بود را ابداع کرد.

نحوه‌ی کارکرد دمپر فلاپر به گونه‌ای بود که هنگام کاهش دمای فضا از دمای دلخواه، ترموستات مدار را می‌بست و آرماتور را به کار می‌انداخت. مکانیزم به گونه ای طراحی شده بود که به میل لنگ متصل به شفت موتور اجازه‌ی حرکت دورانی 180 درجه‌ای را می‌داد. زنجیر متصل به میل لنگ دمپر هوا را باز می‌کرد و اکسیژن مورد نیاز احتراق تامین می‌گردید. در نتیجه آتش با شدت بیشتری زبانه می‌کشید و حرارت بالا
می‌رفت. هنگامی که دما به عدد ست پوینت می‌رسید، ترموستات به موتور فرمان دوران نیم دور دیگر را صادر می‌کرد و دمپر بسته می‌شد و آتش فروکش می‌کرد. این مکانیزم به صورت خودکار صورت می‌گرفت. در تمامی این سال‌ها بیشتر محصولات هانیول بر پایه سیستمی مشابه بر توضیحات بالا پایه‌ریزی شده‌اند که با پیشرفت فن آوری این مکانیزم تبدیل به سیستم فوق پیشرفته‌ای پیچیده با مدار بسته گردید.

شرکت کنترل تلفیقی دما پتنت ها و کسب و کار بوتز را خریداری کرد،که در سال 1893 آقای بوتز با اسمی جدید شرکت رگولاتور الکتریکی حرارت را به جریان انداخت و در سال 1898 این شرکت به آقای دبلیو.آر سوئیت فروخته شد و در سال 1916 با نام شرکت رگولاتور حرارت مینیاپولیس گسترش یافت و توانست اولین شرکتی باشد که تاییدیه‌هایی در خصوص خط تولید و محصولاتش از یو. ال ( آزمایشگاه‌های تضمین دهنده‌ی محصولات) اخذ کند.

در سال 1904 یک مهندس جوان به نام مارک هانیول (شخصی که نام شرکت از نام او برگرفته شد)، در حال تکمیل ژنراتورهای گرمایی بود که دو سال بعد، او شرکت تخصصی هانیول گرمایشی متخصص در تولید ژنراتورهای گرمایشی آب گرم را تاسیس کرد.

ادغام در سال 1927

در سال 1927، شرکت رگولاتور حرارت مینیاپولیس و شرکت تخصصی هانیول گرمایشی با یکدیگر ادغام شدند و شرکت رگولاتور هانیول مینیاپولیس را تشکیل دادند و مسیر بی پایان رشد و ارتقا کیفیت را شروع کردند. آقای سوئیت به سمت ریاست هیئت مدیره و مارک هانیول مدیرعامل شرکت منصوب شد. این شرکت به سرعت رشد کرد و توانست در راه حل و فصل چالش‌های پیش رو، از جمله کنترل‌های صنعتی و نمایشگرها قدم بردارد.

کسب و کار هانیول در سراسر جهان

شرکت هانیول محصولات خود را در سراسر جهان برای مدت طولانی به فروش رسانده است. هانیول در سال 1934، شرکت تایم او. استات کنترلز را خریداری کرد و رکورددار گسترش در سطح جهان گردید. رفته رفته دفاتر شرکت هانیول در تورنتو، هلند، لندن و استکهلم تاسیس شد. تا سال 1941، این شرکت دارای توزیع‌کنندگانی در شیلی، پاناما، ترینیداد، نیوزیلند، آرژانتین و آفریقای جنوبی شده بود و تا سال 1972، 25 شرکت تابعه متعلق به خود، 142 شعبه و شرکت‌های مشترک در پنج کشور خارج از ایالات متحده را تاسیس کرد. هانیول در سال 1993، شرکت‌های وابسته خود را در ابوظبی، چین، عمان، رومانی و اوکراین تاسیس کرد و در سال 1998، این شرکت در 95 کشور فعالیت داشت.
محصولات، توسعه و جذب هانیول

شرکت هانیول با استفاده از استعدادهای علمی و مهندسی خود برای انطباق با زمان‌های مختلف ، توانست نرخ بازده بالقوه سرمایه گذاری خود را افزایش دهد. پس از آن شرکت هانیول توانست عملا تولید انبوه را بهبود بخشیده و مجموعه‌ای از تجهیزات هواپیما را نیز به خط تولید خود اضافه کند. همچنین توانست در سال 1942، اتوپایلوت الکترونیکی را تولید کندکه برای جنگ نظامی ایالات متحده حیاتی واقع شد.

در سال 1953، این کمپانی ترموستات مدلT-86 که به شکل مدور بود، را معرفی کرد و این ترموستات جایگزین مدل‌های مستطیلی شد. ترموستات هانیول کماکان یکی از طرح‌های شناخته شده جهان است در سراسر جهان بسیاری از کاربران دستگاه ترموستات را با نام هانیول می‌شناسند.

در سال 1954، شرکت هانیول شروع به حساس‌تر و دقیق‌تر کردن ژیروسکوپ‌ها نمود و توانست اندازه و وزن آن‌ها کاهش دهد و روند تحقیق و توسعه را در طول دو دهه آینده پیش بگیرد.

در سال 1955، شرکت هانیول با شرکت رایتئون مشارکت نمود که توانست هانیول را به سمت و سوی کسب و کار رایانه سوق دهد.

در سال 1957، شرکت هانیول شروع به کار در زمینه سیستم‌های تشخیص و اعلام حریق نمود.که در نتیجه‌ی آن در بسیاری از شهرهای آمریکای شمالی، برچسب‌های قرمز و سیاه «محافظت شده توسط هانیول» بر روی پنجره‌ها و پلاک‌های خانه‌هایی که از ترموستات دایره‌ای شکل استفاده می‌کردند نصب شد. امروزه هانیول پرچم‌دار جهانی در صنعت کنترل است.

در سال 1963 نام شرکت به طور رسمی به شرکت هانیول تغییر یافت. شش سال بعد، تجهیزات تولید شده در شرکت ‌هانیول به نیل آرمسترانگ و ادوین فضانوردان ایالات متحده در ماموریت سفر به کره ی ماه کمک فراوانی نمود.

در سال 1970، شرکت هانیول کسب و کار خود در زمینه کامپیوتر را با شرکت جنرال الکتریک ادغام کرد و شرکت سیستم های اطلاعاتی هانیول را تشکیل داد. در سال 1986، کامپیوتر شخصی ظهور کرد و شرکت هانیول بل، که سرمایه گزاری مشترک جهانی به همراه شرکت های کمپاگنه دس ماشینس بل از فرانسه و شرکت ان. ای. سی از ژاپن بود، را تشکیل دادند. به مرور زمان، سطح مالکیت شرکت هانیول به تدریج کاهش یافت، و در سال 1991 شرکت هانیول فعالیت خود را در زمینه تجارت کامپیوتر متوقف کرد ولی امروزه دانش رایانه‌ي دیجیتال این شرکت در زمینه کنترل اتوماسیون، ادغام سنسورها و عملگرها می‌باشد. در سال 1986، هانیول با خرید شرکت هوا و فضای اسپری، اقدام جدی برای سرمایه‌گذاری بر روی نوآوری هوافضا انجام داد و با کمک اسپری، هانیول رهبر و پرچم دار جهانی یکپارچه‌سازی سیستم‌های هواپیما گردید. هانیول سیستم کنترل پرواز و وسائل حمل و نقل فضایی را توسعه داد و اولین سیستم اعلام قیچی باد مورد تایید اف.ای.ای را ارائه نمود.

ارتباط هانیول با شرکت الاید سیگنال

در طول جنگ جهانی اول، آلمان بیشتر صنعت مواد شیمیایی در جهان را کنترل می کرد و همین امر باعث کمبود داروها و رنگ‌های حیاتی در ایالات متحده و متحدانش گردید. در سال 1920، ایوگین مایر و دانشمندی به نام ویلیام نیکول ، شرکت شیمیایی و رنگی الاید را با مشارکت پنج شرکت شیمیایی آمریکایی تشکیل دادند و در سال 1928، الاید یک کارخانه آمونیاک مصنوعی را تاسیس کرد و این کارخانه به سرعت به تولید کننده عمده آمونیاک جهان تبدیل شد. بعد از جنگ جهانی دوم، الاید تولید محصولات جدید دیگری از جمله نایلون 6 (که در تولید همه چیز از لاستیک تا لباس) و مبردها را شروع نمود.

در سال 1962 الاید، اتحادیه گاز طبیعی تگزاس، که صاحب نفت و گاز در سراسر آمریکا بود را خریداری کرد. این شرکت عمدتا به عنوان تامین‌کننده مواد خام، بر روی محصولات شیمیایی متمرکز بود، تا اوایل دهه 1970(زمانی که جان کانر مدیر عامل شرکت بود) سرمایه گذاری در اکتشافات نفت و گاز را آغاز نمود. در سال 1979، زمانی که ادوارد هنسی جونیور مدیر عامل شرکت بود، 80 درصد درآمد الاید از اتحادیه تگزاس بود.

در سال 1985، الاید با شرکت‌ سیگنال ادغام شد و کسب و کارهای هوا فضا، خودرو و مهندسی مواد را نیز به فعالیت های خود اضافه کرد. سیگنال در ابتدا یک شرکت کالیفرنیایی بوده که بنزین را از گاز طبیعی تولید می‌کرد و در سال 1928 وارد تولید نفت شد.

صنعت هوا فضا به بزرگترین بخش الاید سیگنال تبدیل گردید و در اواسط سال 1991، الاید سیگنال با مدیریت جدید در بسیاری از صنایع کلیدی اقداماتی جسورانه در راستای کارآمدی بیشتر انجام شد و این امر بهره‌وری و موقعیت شرکت را به عنوان یک رقیب قدرتمند جهانی افزایش داد. در سال 1993، در راستای تقویت تصویر شرکت در ذهن مخاطبین و همچنین یکپارچه‌سازی کامل کسب و کارهای تحت مالکیت، نام شرکت به نام کنونی تغییر یافت.

در سال 1992، این شرکت سهام باقی مانده ی خود را در اتحادیه تگزاس با یک فراخوان عمومی و به ارزش 940 میلیون دلار به فروش رساند.

در سال 1999، هانیول توسط الاید سیگنال خریداری شد، تصمیم بر این بود که نام تجاری هانیول حفظ شود و ستاد این شرکت به ستاد الاید سیگنال در موریس‌تاون ایالت نیوجرسی منتقل گردد. بعد از آن شرکت‌ها منافع حاصل از کسب و کارهای بزرگ خود در زمینه هوا فضا، محصولات شیمیایی، قطعات خودرو، و ساخت و ساز کنترل‌ها را به اشتراک گذاشتند. سپس در سال 2000 هانیول، شرکت پیت وی را برای کسب سهم بیشتری از بازار سیستم‌های آتش نشانی و سیستم‌های امنیتی خریداری کرد.

در سال 2002، آقای دیوید ام. کوت عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت هانیول شد و با رهبری آقای کوت هانیول از یک شرکتی که با سه فرهنگ متفاوت به رقابت درون شرکتی می پرداخت به یک هانیول واحد و متحد بدل گشت. پس از آن شرکت هانیول به یک رهبر صنعتی شناخته شده جهانی با قدرت مالی بالا که سرمایه گذاری استراتژیک در محصولات، فرآیندها، افراد و موقعیت‌های جغرافیایی را انجام داد تبدیل گردید. شرکت هانیول هم اکنون در سراسر جهان دارای بیش از 129،000نیروی برجسته و کارآمد است.

مدیریت آقای کوت منجر به اجرای تمامی طرح و برنامه ها گردید و شرکت هانیول قدم در راه بهبود روزانه برداشت. سیستم عملکرد هانیول، با الهام از مدیریت کیفیت جامع تویوتا، به طور مداوم و پایدار ایمنی، کیفیت، بهره‌وری ، تحویل و موجودی را مدنظر قرار داده است. سیستم توسعه‌ي پرسرعت محصول مختص هانیول، تعادل مابین اجزاء عوامل اساسی در موفقیت لانچ یک محصول جدید را بیمه می کند. این عوامل عبارتند از : انتخاب زمان مناسب ورود به بازار و قیمت گذاری. سیستم دیگر هانیول سیستم اف. تی به استاندارد سازی عوامل مهم دیگر از جمله مالی، حقوقی، مدیریت منابع انسانی ، آی. تی. و مدیریت هزینه ها می پردازد. در سال 2012، هانیول طرح اچ.ا. اس را به گلد ارتقا داد، یک سیستم عملکرد کسب و کار نهایی که تمام این فرآیندهای داخلی را برای رشد فروش، سازگاری بیشتر و ارائه راه حل های بسیار متفاوت برای سرعت بخشیدن به بازار رقابتی، به وجود آورد.

ابتکار اصلی گلد ، تجربه کاربری هانیول است. تجربه‌ي کاربری به تیم هانیول کمک می‌کند تا راه حل‌های بصری، مطلوب و با ارزش افزوده‌‌ي بالا را جهت پاسخ به نیازهای مشتری فراهم سازد. هسته ی اصلی تجربه ی کابری مبتنی بر تمرکز به روی بهبود کارایی و بهره‌وری است.

این شرکت تا به امروز سابقه ای قوی در عملکرد مالی داشته است و توانسته به طور مداوم به اهداف خود دست یابد و بازده کلی 400 درصدی سهامداران را به ارمغان بیاورد. هانیول یک شرکت با موقعیت‌های عالی در صنایع مختلف از جمله هوا فضا، نفت و گاز، دفاع، ساختمان‌های تجاری، صنعتی و خدمات پس از فروش، حمل و نقل و غیره در سرتاسر جهان است.

رکن کلیدی این رشد، تمرکز هانیول بر مناطق با امکان پیشرفت زیاد است. هانیول در حال تلاش برای پاسخگویی به تقاضا در این عرصه است. در سال 2015، حدود 53 درصد از فروش هانیول از خارج از ایالات متحده آمریکا بود و انتظار می رود که بیش از 50 درصد از رشد هانیول در طی پنج سال آینده خارج از آمریکا باشد.

پس از یک دهه عملکرد مالی، هانیول طرح جدید پنج ساله خود را در سال 2014، با تمرکز بر بازده سهامداران به طور مستقیم از نوآوری، رشد ، فعالیت جهانی، تجارب رو به رشد و تخصیص سرمایه قوی برای تولید مطرح کرد.

در سال 2017، داریوس آدامچیک مدیر عامل شرکت هانیول شد. او قبل از این سمت در سال 2016 به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره انتخاب شده بود و پیش از آن به عنوان مدیر اجرایی فعالیت می نمود و همچنین مسئول مستقیم پروژه گلد هانیول بود. این پروژه باعث تضمین رشد و سودآوری پایدار هانیول گردید که در آن از نرم‌افزارهای فوق پیشرفته ای به همراه پورتفولیویی متنوع از فن‌آوری‌ها استفاده می‌گردید.

امروزه شرکت هانیول در 70 کشور فعالیت دارد. هانیول با افتخار دارای 1250 سایت، بیش از 129،000 کارمند در سراسر جهان و 23،000 مهندس و دانشمند می‌باشد. میراث پایدار این شرکت بر مبنای تمرکز بر رشد، نوآوری، بهبود تجربه مشتری و اغنا ارزش‌های سهامداران است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!